twittermania.nl

facebook rss

Twitter heeft bekendgemaakt dat het vergevorderde plannen heeft om een statistieken dashboard vrij te gaan geven aan alle gebruikers. De geplande release staat op de rol voor Q4 van dit jaar. Volgens insiders zal het dashboard eerst voor geselecteerde gebruikers vrijgegeven worden. Daarna zal het stapsgewijs uitgerold gaan worden voor alle gebruikers op eenzelfde manier zoals de nieuwe Twitter webpagina op dit moment uitgerold wordt.

De uitspraken werden gedaan door Ross Hoffman, Twitter business development, tijdens de Sports Marketing 2.0 Summit. Volgens de berichten zou Twitter daarvoor de technieken gaan gebruiken van de technologie startup DabbleDB/Trendly die Twitter eerder dit jaar inlijfde.

Het statistiek systeem zou in real-time gegevens gaan geven over onder andere gebruik van #hashtags, hoevaak er op hashtags geklikt wordt, hoevaak een teweet geretweet wordt door alle gebruikers én door geselecteerde power-users (gebruikers die voor een bepaald deelgebied als expert gezien wordt; denk daarbij aan bijvoorbeeld Beckham voor voetbal of Seth Godin voor online marketing).

Het uitbrengen van een Dashboard voor statistieken maakt onderdeel uit van Twitters Resonance project om het businessmodel van Twitter rendabeler te maken. Het nieuwe Dashboard lijkt daarmee een stap te zijn die Google eerder met succes zetten. Twitters stats dashboard zou voor Twitter wel eens kunnen betekenen wat Google’s Analytics betekende voor adverteren via Google’s Adwords en AdSense.

Bron: ReadWriteweb ©Twittermania

Gerelateerde artikelen

Reageer...