twittermania.nl

facebook rss

Microsoft heeft een nieuwe website gelanceerd, MSNnow, die laat zien wat de trending onderwerpen zijn op Twitter, Facebook en de eigen zoekmachine Bing. Op basis van deze lijst publiceert de site korte nieuwsberichten. Algoritmes zoeken op Twitter, Facebook, Bing en breakingnews.com naar de meest gedeelde en snelst in populariteit toenemende onderwerpen. Een redactie van 20 mensen selecteert daaruit vervolgens de populairste onderwerpen en schrijft er vervolgens een nieuwsberichtje over van honderd woorden.

Welke algoritmen Microsoft voor MSNnow gebruikt, is niet bekend. Ook niet of de complete datafeed van Twitter, de zogeheten firehose, wordt gescand. Bing heeft wel toegang tot die datafeed, waarvoor overigens ook miljoenen dollars worden betaald.

“In sommige gevallen zal de redactie trending onderwerpen van commentaar voorzien of onjuiste informatie corrigeren”, zegt Bob Visse, general manager van MSN. “Dus als de redactie van een onderwerp weet dat het berust op bedrog, dan zullen ze daar rekening mee houden. Ook zullen we de meest lugubere en aanstootgevende inhoud verwijderen”.

Microsoft mikt met MSNnow vooral op de leeftijdsgroep tussen 25 en 40. “Dit is bedoeld voor de jongere generatie die een informatie-tussendoortje wil van niet meer dan 5 tot 10 minuten”, aldus Visse. “We willen de trending gesprekken van nieuwe brandstof voorzien”.

via Cnet, ©Twittermania @bertiebee

 

Gerelateerde artikelen

Reageer...