twittermania.nl

facebook rss

Papieren tweets, Papertweets, zijn niet geheel nieuw, we hebben er al eens een artikel aan gewijd. Maar wat Ogilvy & Mathers voor Coca Cola deed tijdens de Copa América vorig jaar is wel erg extreem. Fans van het Argentijnse voetbalteam hebben de gewoonte hun team via tweets aan te moedigen, dat zien we wel vaker bij voetballiefhebbers. Ik wel iedere speeldag in mijn timeline tenminste. Maar het reclamebureau bedacht een stunt voor hun klant Coca Cola, en bracht die fantweets het stadium in; letterlijk!

Coca Cola riep de fans op hun entousisme te uiten op Twitter via een bepaalde hashtag, al die tweets werden uitgeprint en op de speeldag, terwijl de spelers het veld op liepen werden die middels enorme blaaskanonnen het stadion in geblazen. In het totaal werden de spelers door 2.000.000 papieren tweets aangemoedigd. Een mooi schouwspel zoals je hieronder kunt zien:

Bron: DigitalBuzzBlog ©Twittermania @Hermaniak

Gerelateerde artikelen

Reageer...