twittermania.nl

facebook rss

Zoals we al eerder hebben aangekondigd, gaat Twitter een zelfbedieningsloket voor kleine adverteerders openen. Denk daarbij aan iets wat een beetje lijkt op Googles AdWords omgeving. De kracht van het nieuwe zelfbedieningsloket is dat het duizenden kleine adverteerders de mogelijkheid biedt om geheel zelfstandig promoted producten aan te maken zonder dat Twitter daar (dure) accountmanagers voor hoeft in te zetten. Daardoor blijven de kosten laag en het omzetvolume hoog. Vanaf vandaag krijgen de aangemelde geïnteresseerden een uitnodiging.

Het zelfbedieningloket wordt geëxploiteerd in samenwerking met American Express, in februari openende Twitter en Amez gezamenlijk de aanmeldingspagina. Degenen die zich daarvoor hadden aangemeld, krijgen vandaag of morgen bericht van American Express. Niet van Twitter zelf dus!

Amex is een belangrijke partner hierbij, het lanceerde recent ook een ander product waarbij adverteerders korting op producten konden bieden door gebruik te maken van een hashtag: Amex Sync.

Het gebruik van de promoted producten is zeker niet gratis, het is tenslotte een inkomstenbron voor zowel Twitter al Amex. Volgens de berichten zal een nieuwe volgers via een promoted product (tweet, search, account etc.) tussen de $2.50 en $4 gaan kosten. Voor elke interactie via een promoted product (dat wil zeggen klikken op een link, een tweet favoriet maken of een @reply aan de adverteerder) zal tussen de $0.75 en $2.50 gaan kosten. Om koudwatervrees te voorkomen, krijgt iedereen die zich aanmeld $100 tegoed om mee te experimenteren. Daarna gaat de kassa rinkelen (bij Amex en Twitter dan).

Onderstaande video, die ook te vinden is op de aankondigingspagina van Twitter zelf, toont hoe een en ander in zijn werk gaat:

Bron ©Twittermania @Hermaniak

Gerelateerde artikelen

Reageer...