twittermania.nl

facebook rss

Werknemers die werken bij een bedrijf dat het gebruik van Twitter en andere social media toestaat tijdens werktijd, zijn meer tevreden dan personeel van ondernemingen waar dat niet mag. Dat blijkt uit een onderzoek van CompanyLife onder 4.400 werkenden in Nederland. Werknemers van bedrijven die social media zijn toegestaan geven een 7,3 voor tevredenheid, bij ondernemingen waar het niet mag geeft personeel gemiddeld een 7. Bijna een kwart (22%) van de Nederlandse werknemers gebruikt social media in hun vrije tijd voor hun werk.

Niet alleen de tevredenheid is hoger, ook de betrokkenheid. Organisaties die social media toestaan, hebben 10% meer betrokken medewerkers. Ook geven werknemers aan meer en beter op de hoogte te zijn van het reilen en zeilen binnen de organisatie en hun afdeling dankzij social media. Niet verwonderlijk is dat ‘jongeren’ onder de 30 jaar actiever zijn met social media en daar ook intensiever gebruik van maken dan de ouderen.

Gemiddeld besteden werknemers 52 minuten per dag aan social media. Voor 60-plussers is dat ‘slechts’ 38 minuten. Van de medewerkers die actief zijn, gebruikt 71% social media alleen buiten werktijd. 75% van alle werknemers die social media gebruiken, heeft een Facebook-account, 50% zit op Hyves, 39% op LinkedIn en 19% twittert. Vrouwen maken meer en langer gebruik van social media dan mannen.

via persbericht CompanyLife, ©Twittermania @bertiebee

Gerelateerde artikelen

1 reactie to “Toestaan social media leidt tot meer tevredenheid op werk”

  1. Vooral voor de volgende generaties is toegang tot sociale netwerken een absolute noodzaak.
    Ze weigeren jobs waar hen die toegang ontzegd wordt.
    Daar ligt voor veel organisaties nog een cultuurverschuiving voor de boeg: open en transparant communiceren én social media gebruik aanmoedigen om het bedrijf te vertegenwoordigen.

Reageer...