twittermania.nl

facebook rss

Afgelopen dinsdag liet Dick Costolo (CEO van Twitter) tijdens de businessconferentie van Wired weten dat het zijn bedrijf voor de wind gaat. Costolo is er ook van overtuigd dat Twitter met Promoted Tweets goud in handen heeft voor adverteerders… Maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. De topman van Twitter liet weten dit jaar veel aandacht en tijd te gaan besteden aan het verbeteren van content op maat voor diens gebruikers. Waarom? Omdat die gevleugelde term, content curation, het filteren van informatie en de interest graph (connecties op basis van interesses) steeds belangrijker worden en de concurrentie groter.

Dick Costolo

©Wikipedia

De nieuwste update van de Discover Tab (#Ontdekken) op de Twitter homepage is een mooi voorbeeld van de focus die Twitter heeft op gepersonaliseerde content. Een tendens die een half jaar geleden al werd ingezet.

Tweet

Discover tab (#Ontdekken)

Afgelopen herfst liet Jack Dorsey immers met de officiële launch van de Discover Tab en het redesign van de website al weten dat het de bedoeling was dat gebruikers makkelijker informatie zouden kunnen gaan vinden die hen interesseert. Twitter is vooralsnog alleen nog niet zo heel sterk gebleken in het filteren en cureren van informatie en het leggen van connecties op basis van interesses. Althans niet goed genoeg om te kunnen concurreren met services als News.me, Zite, Flipboard en Prismatic, die elk een ander aspect van gepersonaliseerde content benadrukken, en daar aansluiting te vinden.

Vandaar nu deze upgrade, waarbij de expertise die het bedrijf heeft binnen gehaald door de aankoop van Summify natuurlijk een rol gespeeld heeft.

Curatie en filters

Costolo onderschrijft het belang van content curation en filtering van informatie en ziet dat Twitter diens gebruikers manieren moet bieden om de voor hen relevante zaken uit de enorme informatiestroom te kunnen halen, omdat het anders, ook door andere (op dit moment nog) betere services, de boot gaat missen.

Plus er is nog een reden waarom Twitter aan de bak moet… Het niet goed kunnen filteren gaat problemen geven voor Promoted Tweets. Promoted Tweets aanbieden aan de juiste doelgroep, waarbij de doelgroep gevonden wordt op grond van diens interesses klinkt mooi, maar als het niet werkt, gaat elke promotie-poging verloren aan een sowieso niet-geïnteresseerde.

Bron ©Twittermania @marineltwit

Gerelateerde artikelen

Reageer...