twittermania.nl

facebook rss

Vaak lijkt het me leuk om eens een kijkje te nemen in het dagelijkse leven van de mensen die soms met een vrij logisch idee de wereld toch een klein beetje veranderd hebben. Zo ook bij Evan Williams en Biz Stone, twee van de drie oprichters van het imperium met de naam Twitter. Vragen als wat voor hobby’s zouden deze mensen hebben, waar houden ze zich mee bezig etc. schieten in gedachten dan langs. Maar deels ben ik eruit! Ze investeren in vleessmaakjes, welkom in de wereld van Beyond Meat!

Een nieuwe veganistisch start-up met de naam Beyond Meat heeft een aantal onwaarschijnlijke donateurs gevonden in twee van de drie Twitter mede-oprichters namelijk, Evan Williams en Biz Stone. Beyond Meat heeft als doelstelling het vleesmijdende publiek te voorzien van veganistisch voedsel met de smaak en het gevoel van echt vlees.

Het is vooraf goed om termen als veganisme niet met vegetarisch te verwarren. Waar vegetarisme een voedingswijze is waarbij men geen vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en insecten eet, maar in de plaats daarvan kiest voor onder andere fruit, groenten en peulvruchten vertelt Wikipedia ons het volgende over veganisme:

Veganisme is het gedragsprincipe inhoudende dat men dieren niet doodt en geen leed berokkent, hetgeen onder andere met zich meebrengt dat men op geen enkele wijze gebruik maakt van dieren, noch van producten die van dieren afkomstig zijn.

Evan Williams en Bizz Stone supporten de startup door middel van hun eigen business incubator, Obvious Corporation, waarvan zij eigenaar zijn met de voormalige Twitter VP Product Jason Goldman.

Stone, die al ruim 10 jaar veganistisch is, legt uit waarom Obvious Corporation opeens investeerd in planten gebaseerd vlees:

“These guys are coming at the meat analogue industry not as a novelty kind of thing or hippy dippy,” he said. “They were coming at it from this big science, super practical, scalable angle. They were saying, ‘We want to get into the multi-billion-dollar meat industry with a plant-based meat.”

Een van de eerste producten van Beyond meat is, veggie kipreepjes die al onder handen werden genomen door New York Times correspondent Mark Bittman met ruim 250 duizend volgers:

“The thick strands … didn’t precisely resemble chicken strips, and when I tasted them unadulterated I found it bland, unexciting and not very chicken-like. But not offensive, either, and as an ingredient we’d all be hard-pressed to distinguish it from most of the animal-based models.”

Laten we wel wezen, dit is niet een van de meest complimenteuze opmerkingen die ooit tegen over Evan en Bizz gemaakt is. Maar wat maakt dit idee en deze producten dan toch zo interessant? Qua smaak en gevoel lijken de producten van Beyond Meat veel echter dan andere aanbieders in deze markt. Maar er is meer; namelijk een verdien model! Waar andere veganistische producten al snel meer dan $12,- per kilo kost, ligt de verkoopprijs van Beyond Meat onder het prijs niveau van natuurlijk vlees wat een investering als deze dus interessant maakt.

Buiten een interessant verdienmodel zijn het dus echte dierenvrienden bij Twitter!

Waarom de andere 33% van het oprichters trio, Jack Dorsey niet mee doet is onbekend, wellicht houdt de beste knul wel van een echte stevige rump steak.

Bron Huffington post ©Twittermania @rickbouter

Gerelateerde artikelen

Reageer...