twittermania.nl

facebook rss

Laatst lieten we al weten dat Twitter veel ‘geautomatiseerde’ tools aan banden gaat leggen. Persoonlijk ben ik hier helemaal voor. De dingen die wel geautomatiseerd werken zijn op de vingers van één hand te tellen: ISS fly-over bijvoorbeeld. En daar wordt dan ook een uitzondering voor gemaakt. Maar sommige bedrijven denken dat automatiseren wel kan werken, als webcare bijvoorbeeld. Mijns inziens het domste dat je kunt doen, en dat blijkt wel uit het onderstaande voorbeeld.

bank-of-americaFoto: Bank of America van Shutterstock

Het voorbeeld van het bedrijf dat dit een goed idee vond is behoorlijk spectaculair; het betreft namelijk Bank of America. Zoals banken komen, lijkt me dat een behoorlijk speler in de markt. Iemand, ik hoop dat de persoon er inmiddels niet meer werkt, dacht dat het wel handig zou zijn als de  Twitterstream gemonitord zou worden op @mentions en daar dan makkelijke ‘behulpzame’ reacties op zouden komen. Maar waarom investeren in mensen die context snappen en lezen kunnen als je ook een tooltje (al dan niet gratis) hebt om het werk voor je te laten doen?

Nou hierom dus:

webcare-gone-wrong2

Lees, huil, lach, maar als je er iets mee doet, leer aub.

Bron ©Twittermania @Hermaniak

Gerelateerde artikelen

Reageer...