twittermania.nl

facebook rss

Ik geef regelmatig presentaties aan bedrijven die meer willen doen met social media marketing dan elke nieuwe aanbieding via de geëigende kanalen verspreiden. Dan gaan we meestal kijken welke verhalen er binnen het bedrijf allemaal leven die gedeeld zouden kunnen worden, welke fotomomenten er zijn, in welk niche-nieuws het bedrijf zich zou kunnen specialiseren en ga zo maar even door. Maar vanmorgen las ik een artikel waardoor ik voortaan een veel simpeler antwoord kan geven: “Laat Google dat maar voor je doen!”.

google-predict

1000 Words / Shutterstock.com

In het artikel van de BBC wordt verwezen naar een patent dat Google heeft uitstaan, waarin ze een softwaremodule beschrijven die in staat is om op basis van je emails, sms, Google+ en andere onlinekanalen waar je actief bent, geautomatiseerd updatesuggesties samen te stellen.

En dan bedoelen we niet alleen content curatief tweets met relevante links naar interessante artikelen, maar ook inhoudelijk correcte reacties op vragen en opmerkingen die in je timeline voorkomen of die specifiek op je gericht zijn!

Gelukkig vindt ook Google dat je het hele proces niet volledig moet automatiseren en blijven het suggesties die je zelf nog moet goedkeuren; maar met de recente ontwikkelingen in Twitter Bots zou dat nog maar een klein stapje zijn om volledig geautomatiseerde virtuele persoonlijkheden te hebben die ook nog eens passen bij je echte persoonlijkheid.

Wanneer zou het zover zijn dat we op het toilet gaan kijken hoe leuk we virtueel eigenlijk wel niet zijn?

Bron ©Twittermania @Hermaniak

Gerelateerde artikelen

Reageer...